måndag 20 februari 2012

Måndag

Vilken helg! I fredags när mormor hämtade Affe på dagis hade han kaskad kräkt i bilen för att citera Mamma " Det stod som en fontän!" Haha.. Men stackars Affe.. :(
Sen framåt kvällen kom febern.. Natten var lugn.
Lördagen kom, febern var tokhög 40.0 och Affe var så trött och ledsen.
På natten började det igen, det kom kräk efter kräk. Och vi torkade, bytade pyjamas, renbäddade , tröstade och kramades. Febern låg på sina stadiga 40.0. Morgonen fortsatte med kräk. Framåt kvällen gick febern ner, 39,3.. Inatt var det samma visa, kräk osv.. Vid 04 tiden slutade Affe kräka och vi somnade runt 5, halv 6. Så idag VABar jag.. Och imorgon. På onsdag ska jag tillbaka till jobb. Om Affe är fortsatt dålig kommer farmor, annars blir det dagis igen. Så, det var vår helg. Hur har ni haft det ?

Idag var motivationen låg. Jag tittade på mig själv i speglen och ser INGEN förändring. De nada.
Så, när Affe la sig för vila, fotade jag mig själv. La in bilden i datan och jämförde med allra första bilden, start dagen. Och nog syns det skillnad. Thank GOD! Men det är väl så att man ser sig själv varje dag och inte kan se det lilla :) Sen hjälper det inte att man är blek och ful på håret.
På tisdag nästa vecka ska jag ääääntligen till frissan!! Längtar!
Nu ska jag plocka lite här hemma, innan lillen vaknar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar