torsdag 16 februari 2012

BLÄÄ DAG 17

I tisdags fick jag ett ryck och gjorde något jag sagt att jag inte skulle göra mer än var 14e dag. Jag vägde mig. Minus 4 ! Herregud !

Jaja nog om det. Denna veckan har varit så jäkla jobbig. Sockersuget söker mig.. Jag känner mig slö och hängig :( Första 2 dagarna var jobbiga men sen gick 2 veckor relativt lätt, men nu!
Men det tar jag mig igenom det också. Känner mig allmänt risig och blä.. Kan ju ha med mensen att göra. Måtte den dö snart! :P Och svullen blir magen, känns underbart.. O magont! Denna veckan har bara varit skit!!
Får ta mig i kragen och komma igen , med humöret menar jag, jag har inte gett efter för sockert.


Dagens lucnh var gårdagens middag! SÅ GOTT!! Det är kycklingfile, med cremefraiche,grädde och vitlöksost.. Vi hade broccoli och sallad till. Gifte sig helt perfekt ! Det kommer vi definitivt ha fler gånger här hemma! 
Idag har jag städat, tvättat och gjort "pasta", som jag sedan skar ut plattor av så ikväll ska jag laga lasagne till oss. Martin är på möte han hoppades vara hemma 5, halv 6, så då möts vi i dörren sen ska jag iväg igen! 

Hur ska jag göra imorgon? Jag jobbar hela långa dagen till stängning.. 
Jag har tänkt mig såhär: Jag tar med rester från ikväll, jag äter lite med barnen på lunchen (om jag kan, om inte allt är blandat tillsammans) sen får jag värma min mat på min rast och äta så jag står mig. Jag tar med mig ett finncrisp och äter det när vi har mellis, jag kan ju ta ost och smör.. Det borde ju funka, då äter jag ju med barnen ändå! Det är värre nästa vecka när jag har flera frukostar med dom.. Hur ska jag göra då? 
Jag får rådfråga fröken Anna. 

Ha en skön kväll vänner.. och håll tummarna för mig att jag snart mår bättre, med humör och mage- ja allt.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar