måndag 7 november 2011

Åh jag måste dela med mig av kvällens mat.. den blev så god ! 
Färsbiffar med Karljohansås och pressad potatis ! 
Jag gjorde såhär, jag hackade bacon ( 1 paket, 140 gram) och finstrimlade ca 10 cm purjolök , sen stekte jag det tills purjolöken blev mjuk. Lägg det på en tallrik så att det får svalna lite. Blanda färs , ca 500 g, med 1 ägg, 1 vitlöksklyfta och salt &peppar. Blanda sedan ner bacon och purjolök. Gör lagom stora biffar och stek lite nätt så dom får en fin yta, lägg sedan biffarna i en ugnssäker form med folie över och sätt in i ugn 150 grader i ca 25 min. Till detta hade vi pressad potatis och Karljohansvampsås. Biffarna blev heeelt underbara! Snabbt o lätt, kanske lite för "lyxigt" för en måndag, men jag hade färs som jag ville använda! Så det fick bli måndagslyx idag med riktigt saftiga biffar! 


1 kommentar: