tisdag 31 januari 2012

Stardatum 31 Januari 2012

Hej kära vänner!
Idag började jag min LCHF diet.. Förutom 1-2 missar som mina vänner på FB rättat till har det gått bra. Jag tog precis en liten babybel ost och känner mig nöjd, den var mycket god. Ska strax laga kvällsmat :)


Frukost, bacon och äggröra med grädde. Supergott, mäktigt.. Felet här var mjölk, eller fel och fel, det är nog olika för alla. Mjölksocker kan kroppen bryta ner till viss del, jag kommer unna mig ett glas mjölk eller två i veckan faktiskt.



Lunch, Grillade kycklinglår med sallad och franskvitlöksdressing (Lallerstedts) här var felet för lite fett, enligt min vän Maria borde jag ha kanske fetaost eller vad man föredrar, och jag kan absolut slänga på lite fetaost ;) 
Bubbelvatten med rabarber mums! 

O så nyss en babybel ost... Mmmm. :) Jag ska inte ljuga, fast det är första dagen är jag inne i en separationsdag från socker. Godis, choklad, ja ni vet.. det goooda.. Känner hur tuff följande 2 veckor kommer bli? Men, skam den som ger sig. 

Eftermiddagen spenderades med Josse och killarna. Jag klippte barnen (inte Affe) och sen blev det varsin kopp kaffe (inte för mig, inte kaffe sugen idag ) Alltid mysigt att ses <3 
Ikväll har jag tankar på en lång promenad utan man, unge och hund.. en rask promenad med min lilla i-phone ;)) 
Hur har ni det idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar